Miért válaszd a növekedés stratégiáját?

Egy vállalkozás vagy növekszik vagy hanyatlik, nincs olyan, hogy stagnál, legfeljebb csak nagyon rövid ideig. Ha pedig már választani kell, akkor inkább a növekedésre szavaznak a legtöbben.

Az élet sok területén van ez így, legyen szó sportról, zenéről, gazdaságról. Ha nem fejlődsz, elfelejtenek, kimegy a terméked a divatból, jön helyetted valaki, aki jobb nálad. Ezért is annyira fontos a folyamatos növekedés, a töretlen fejlődés, amelyet azonban tervezni kell.

A növekedés pillérei

A növekedéshez folyamatosan szükség van új vásárlókra, a meglévő üzleti kapcsolatok ápolására, a korábbi vevők megtartására. A marketingstratégiának ezt kell segítenie. Ennek három pillére van:

  1. Vásárlószám emelése

Ez röviden annyit jelent, hogy több vevőt kell szerezni, mint amennyi elhagy bennünket, miközben arra is figyelünk, hogy minél kevesebben vándoroljanak el. A vevőszerzésre több módszer is rendelkezésre áll, például Google Ads és közösségi média hirdetések, professzionális landing oldalak, értékes tartalom, pozitív vásárlói visszajelzések, e-mail kampányok, speciális akciók, személyes találkozások rendezvény vagy kiállítás keretében. 

A lényeg tehát, hogy ápold a kapcsolatokat a meglévő vásárlókkal, adj ügyfélélményeket mind a korábbi, mind a leendő vevőknek, növeld az ügyfélelégedettséget.

Ha segítségre van szükséged a hirdetések és kampányok összeállításához, fordulj bátran a Klikkmarketing szakembereihez!

  1. Vásárlások számának emelése

Az elégedett vásárló többször is fog nálad vásárolni, sőt lehet, hogy még ajánlani is fogja a vállalkozásod a barátainak, ismerőseinek. Ismeretleneknek is ajánlhatja a termékeidet, szolgáltatásaidat, ha lehetővé teszed a vásárlói értékeléseket a weboldaladon. De ez csak egy eszköz a sok közül.

A remarketing célja pontosan a korábbi vásárlók visszacsalogatása a weboldalra célzott ajánlatokkal, VIP ajánlatokkal és hasonlókkal. A korábbi vásárlókkal való folyamatos kapcsolattartás eszközei lehetnek az e-mail marketingkampányok, hírlevél-feliratkozások, folyamatosan frissülő blogbejegyzések, zárt közösségi média csoport, hirdetések.

  1. Vásárlások összértékének növelése

Az átlagos kosárérték egy olyan mérőszám, amelyet érdemes folyamatosan figyelni. Jó felülértékesítési és keresztértékesítési stratégiával jól fel lehet tornázni ezt a számot. A kosárelhagyások csökkentése is növeli az átlagos kosárértéket. Könnyen belátható, hogy ha nem csökken a vásárlók száma és növekszik az átlagos kosárérték, akkor az összforgalom is növekedni fog.

Összegzés

Törekedj a folyamatos növekedésre és figyelj a vásárlóidra! Adj nekik olyan értékeket, plusz szolgáltatásokat, kedvességet, amelyeket máshol nem kapnak meg! Folyamatosan és magas szinten kommunikálj a célcsoportoddal!