Mi az a Page Rank, kinek fontos és miért?

(x) Számtalan angol szó akad az online marketing terén, így ha valaki igazán szeretne képben lenni, akkor a SEO, a landing page, a content, a CTA vagy a PPC kifejezésekkel nem árt tisztában lennie.

Amikor pedig már azt hisszük, hogy tudunk mindent, akkor jön egy újabb fogalom, mint jelen esetben a Page Rank, amelyet szintén értenünk kell. Mindebben a segítségünkre lehet a Klikkmarketing online marketing tanácsadása is, ugyanakkor mai írásunkkal is igyekszünk némi támpontot adni a témában.

Mi is az a Page Rank?

Természetes igénye minden vállalkozásnak, hogy minél előrébb kerüljön a Google találati listáján. Ehhez azonban tudni kell néhány dolgot, sőt, nemcsak ismerni kell, hanem be is kell tartani őket.

Az egyik ilyen a megfelelő tartalmak gyártása, hiszen ha releváns és hasznos az általunk kínált content, az már sokat számít a rangsorolásban.

A Page Rank ezt a rangsorolást hivatott számszerűsíteni, illetve magát az algoritmust is jelenti ez a kifejezés. Ezzel pedig el is érkeztünk a másik fontos paraméterhez, ami pedig nem más, mint az oldalunkra mutató linkek.

Amennyiben ezek értékes, releváns oldalakról származnak, az a mi Page Rankünket is feljebb tornázza, míg a semmitmondó oldalakon való megjelenés bizony csak lehúz minket.

Akkor a lényeg, hogy minél több helyen felbukkanjon a linkünk?

A fentiek alapján talán az jut elsőre az eszünkbe, hogy a cikk olvasása során elkezdjük felvenni a kapcsolatot random oldalakkal, hogy megjelenhessünk az oldalukon. Csakhogy ennél kontraproduktívabb kevés dolog lehet.

Ha ugyanis olyan weboldalakról vezet hozzánk link, amelyek a Google szerint teljesen értéktelenek, akkor azok nem emelni, hanem csökkenteni fogják az oldalad szám szerinti értékelését.

A 0 számít értéktelen holnapnak, a legfeljebb adható 10-es számot pedig az igazán sikeres honlapok tudhatják magukénak.

Egy-egy lehetséges együttműködés előtt mindig ellenőrizzük ezt a számot, mert sokat elárul a leendő partnerünkről!

A minőségre kell törekedni!

A fentiekből is látszik, hogy mint az élet oly sok területén, úgy itt is igaz, hogy a mennyiség helyett a minőségre érdemes törekedni.

Mert sokkal jobb, ha csak néhány oldalról tudnak eljutni hozzánk, ám azok értékes honlapok – még a Google értékelése alapján is. Így aztán értelmetlen sok értéktelen oldalon szerepelni, hiszen csak az időt, az energiát és a pénzt viszi el tőlünk, miközben egyáltalán nem hozza meg a kívánt eredményt, vagyis nem kerülünk tőle előrébb a Google találati listáján, valamint a Page Rank pontszámunk sem fog javulni.

Ha látjuk, hogy mi nem működik, vagy ha tudjuk, hogy jó lenne valamit másként csinálni, de nincs meg a pontos koncepció, hogy hogyan és mit kellene tenni, akkor feltétlenül kérjük ki a Klikkmarketing szakembereinek segítségét.