LinkedIn SSI: mire jó ez a mutatószám?

(x) Az elmúlt években a LinkedIn egyértelműen vezető szerepet tölt be nemzetközi szinten abban, hogy a munkavállalók és a munkáltatók egymásra találjanak. Fontos, hogy megfelelően felépített profillal rendelkezzünk, ha azt akarjuk, hogy a HR-esek minél egyszerűbben megtaláljanak minket.

A LinkedIn Social Selling Index

A CV Shark LinkedIn SSI leírása alapos tájékoztatást ad arról, hogy mégis mi ez a mutatószám, mire jó és hogyan lehet fejleszteni. A segítségével tulajdonképpen kiolvashatjuk, hogy a LinkedIn algoritmusa hogyan értékeli a profilunkat és a tevékenységünket.

Egy 0-tól 100-ig terjedő skálán négy eltérő értékelési faktor alapján teszi ezt meg. Figyeli a megjelenésünket, ahogyan magunkat prezentáljuk, a tevékenységünket, valamint mennyire vagyunk hatékony “közösségi értékesítők”.

Persze felmerülhet a kérdés, hogy egyáltalán mi értelme van az SSI mutatónak? A segítségével lesz egy elképzelésünk arra, hogy mennyire hatékony a LinkedIn jelenlétünk és stratégiánk. Ha magasabb a pontszám, akkor gyakran lehet azt tapasztalni, hogy többen találnak ránk a platform keresőjén keresztül. Ezzel közvetlenül juthatunk el több megkereséshez, állásajánlathoz.

Természetesen a magas pontszám még nem jelent garanciát, csupán a valószínűségre irányuló indikációt jelenít meg. Elvben még az is előfordulhat, hogy kimagasló SSI pontszámmal rendelkezünk, mégse látogatják a profilunkat, de a gyakorlati kutatások alapján erre nagyon kicsi az esély. Ha figyelmet fordítunk az SSI-re és tudatosan építjük fel a profilt, akkor az álláskeresés és a személyes márkaépítés szempontjából is javulnak a fontos mutatószámok.

Milyen mutatókból áll az SSI értéke?

Ezek a legfontosabb adatok, paraméterek, amire oda kell figyelni a LinkedIn profil építése során. Az első szempont természetesen az, hogy mennyire van jól felépítve a profil. Töltsünk fel egy egyedi háttérképet a profilhoz, használjunk üzleti profilképet, valamint a headline-on ne csak a titulus és cégnév szerepeljen, hanem olyan kulcsszavak, amelyekkel hatékonyan tudjuk szemléltetni a szakmai tudásunkat.

A második a LinkedIn keresőfunkciójának a használata. A harmadik az interakciók a LinkedIn felületén, és végül a kapcsolatépítés is fontos tényező az SSI pontszámban.

Mi számít ideális pontszámnak?

Fontos kiemelni, hogy nem cél a 100-as érték elérése, mivel ez gyakorlatilag nem is lehetséges. Álláskeresőként már jónak mondható a 40-50-es érték is, amivel már bőven a felső 10-20%-ban fogunk helyet foglalni.

Jól felépített profilnak, aktív jelenlétnek a 60-70 körüli SSI pontszám fog számítani. Kicsi az esély arra, hogy 70 fölé vigyük a mutatószámot, de nem is biztos, hogy erre szükségünk lesz.

A pontszám helyett fókuszáljunk inkább a kapcsolati háló tudatos bővítésére. A LinkedIn SSI tökéletes visszajelzést ad arról, hogy jó irányba építjük-e a profilunkat.