Hogyan jelenhet meg a weboldalam ingyen a Google-ben?

Az online marketing megkerülhetetlen alapja a Google. Egy vállalkozás weboldala fizetett és nem fizetett formában lehet jelen a keresőóriás találati listáján. Ezek közül most az ingyenes lehetőséget vesszük szemügyre.

A Google működése

A ma már multinacionális vállalatot 1998-ban Larry Page és Sergey Brin alapította. A két alapító nem titkolt szándéka az volt, hogy egy olyan adatbázist hozzanak létre, amelyben könnyen fellelhetők a számunkra szükséges információk. Ennek nyomán a cég első fejlesztése a mai napig ismert keresőmotor volt. Az internetes kereső alapvető feladata a világhálón található információk felkeresése, szortírozása, (indexelés) majd a keresést indító felhasználók kiszolgálása. De nem akárhogy!

A kulcsszó: relevancia

A Google számára mérhetetlenül nagy mennyiségű információ áll rendelkezésre, ezért nincs egyszerű feladata megfelelően kiszolgálni a kereső felhasználókat. Azonban az egyre jobban kifinomult, és mesterséges intelligenciát is alkalmazó kereső igen pontosan tudja megállapítani egy honlap vagy oldal tartalmát, majd relevancia alapján rangsorolni egy adott kulcsszóra. Ez a rangsorolás a keresőoptimalizálás segítségével javítható.

Mi az a keresőoptimalizálás?

Keresőoptimalizálás, azaz SEO alatt mindazokat a cselekvéseket értjük, amellyel előrébb juttathatjuk a weboldalunkat a kereső organikus, azaz nem fizetett találatai között. Cél az 1-3. hely. Ez egy hosszú távú folyamat, amely kitartó munkát igényel. Valamint ahhoz, hogy meg is tartsuk az eredményeinket, a későbbiekben is folyamatosan kell végezni a SEO-t, mert a konkurencia újra elénk törhet.

A keresőoptimalizálás az interneten fellelhető anyagok, videók és esettanulmányok segítségével könnyedén tanulható, azonban kompetitívebb területen a SEO fortélyainak elsajátítására is szükségünk van.