Ezt mindenképpen tudnod kell, ha jó tartalommarketinget akarsz!

Kétségtelen, hogy technikai szempontból (lásd tech-SEO) fontos úgy felépítened a tartalmad, hogy megfeleljen az előírásoknak (például annak, hogy mekkora az „ideális” hosszúságú szöveg: a keresőoptimalizálás/SEO, a közösségi médián való megosztáshoz, vagy éppenséggel az időeltöltés aspektusa szerint).

Az is alapvető fontosságú kitét a tartalom perspektívájából, hogy a keresőmotorok a találati lista összeállítása során minden a helyén legyen (ugyancsak a keresőoptimalizálásra való tekintettel).

Azonban mindezen nélkülözhetetlen kritériumokkal karöltve meghatározó tényező, hogy pontosan be tudd határolni és meg tudd ismerni a saját célközönséged, akiknek a termékedet vagy szolgáltatásodat kínálod fel, hogy meg tudd őket szólítani (a saját „nyelvükön”), hogy valamilyen call-to-action lépésre ösztönözd őket. Ismerd meg a követőidet, hiszen amennyiben nem tudod „bevonzani” és megtartani őket, könnyen el is veszítheted potenciális ügyfeleidet. Tudd, hogy mi inspirálja őket, mi számít vonzónak számukra a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban, hogy majd ehhez szorosan kapcsolódó tartalommal tudd ellátni őket.

6 lehengerlő és új tartalommarketing-példa vállalkozásod fellendítéséhez

Jodi Harris az Editorial Content & Curation at Content Marketing Institute igazgatónője, tartalmi stratégia tanácsadó 2019. január 22-én megjelent cikkében számol be arról a néhány tartalommarketing-példáról, amelyek inspirációként szolgálhatnak vállalkozásod szempontjából.

Ebből szeretnénk egy kis ízelítőt kínálni Neked (röviden, dióhéjban). Jodi Harris olyan továbbfejlesztett tartalommarketing-példákat sorol fel, amelyek megemelték a B2B és B2C vállalkozások marketingsávját (marketing bar) a színvonalas tartalmi törekvésekkel.

Ecseteli a legújabb kreatív formátumokat és platformokat, az új technológiai megoldásokkal összekapcsolódó eredményeket, prezentálja a legújabb módszereket. Íme:

  1. Adj lehetőséget a vásárlóidnak, hogy megoszthassák márka-élményeiket

A márkával kapcsolatos személyes tapasztalatok megosztása lényeges tartalomnak bizonyul. Tedd lehetővé, hogy márkafogyasztóid egymás között megoszthassák a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos élményeiket, benyomásaikat, ismereteiket. Biztosítsd számukra, hogy előállhassanak új ötleteikkel, meglátásaikkal, egyéb elképzeléseikkel, hogy ezzel a lépéseddel is tovább növeld lojalitásukat, márkahűségüket.

1. példa:

A Cisco Systems Inc. (elektronikai berendezkedésekre specializálódott) amerikai multinacionális cég összegyűjtötte húsz különböző helyű irodájában dolgozó alkalmazottait egy brainstorming (ötletgyűjtő) munkamenetbe, amelynek az volt a fókuszkérdése, hogy hogyan lehetne üzleti kapcsolatot teremteni az egyetemi hallgatókkal, a frissen diplomázottakkal és Z-generáció más tagjaival. Ebben a sikeresnek minősített folyamatban kidolgoztak egy olyan programot, amelynek keretében a Cisco vállalat fiatal go-getterei napi rendszerességgel megosztják Snapchat-történeteikben, hogy mit, hogyan és miként szeretnének dolgozni a vállalatban.

  1. Ossz meg a közönségeddel gyakorlati tippeket a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban

Az egyedülálló, exkluzív tippeket kínáló, a terméked „rejtett” funkcióiról beszámoló tartalmak megosztásával, célszerű, praktikus felhasználói hackek, hasznos hivatkozások, vagy a személyre szabott ajánlatok mind azt a célt szolgálják, hogy elmélyítsék az ügyfelek márka-elkötelezettségét, növeljék márkahűségét.

2.Példa:

Az ide vonatkozó példák egyike lehet az Orlando Magic professzionális kosárlabda-csapatának személyre szabott kommunikációs megoldása. Az Al-eszközök (Al-tools) használatával célzottabbá, egyúttal értékesebbé tehetőek az üzenetek. Az Orlando Magic Wordsmith-et használ, hogy egyedi alkalmazást és e-mail üzeneteket generáljon minden rajongója számára. Ezzel a lépéssel növelve a rajongói élményt és elkötelezettséget (és nem utolsó sorban jegyvásárlás-növelést is).

Ennek eredménye a 80% pozitív e-mail válasz, a lojalitási-program tudatosságának növelése.

  1. Növeld ügyfeleid vásárlói élményét egy jól működő ügyfélszolgálat biztosításával

Az amerikai fogyasztói Forester-tanulmány szerint a fogyasztók 73%-a az idő-megítélési tényezőt tartotta fontosnak egy vállalat szempontjából, amely tényező nagyban befolyásolja az ügyfélélményt (lásd ügyfélkapcsolatok gyorsasága, gürdülékenysége). A jó ügyfélszolgálat biztosítása ügyfeleid számára mérvadó márkahűségük szempontjából (pl.: könnyebb kezelhetőség, ügyfélközpontúság-növelése , élménynövelés, egyszerűsített interakciók-, kényelmes megoldások- és önkiszolgáló csatornák biztosítása).

3.példa: a Cleveland klinika biztonságos hozzáféréssel és személyre szabott egészségügyi információkkal látja el pácienseit. A klinika páciensportáljával és MyChart rendszerével próbálta digitálisan is hozzáférhetővé tenni elektronikus orvosi nyilvántartását (online- és mobilalkalmazáson), amelyben olyan adatokhoz férhetnek hozzá, mint: laboratóriumi eredmények, diagnosztikai képek, orvosi megjegyzések és előírások). Ezzel a törekvéssel lehetővé téve (és felgyorsítva) az egészségügyi szolgáltatókkal való információmegosztást, a jobb ellenőrizhetőséget egyaránt.

  1. Személyre szabott élménnyel garantáld a márkahűség-növelést

A tartalmi kampányok segítségével kiépíthetsz ügyfeleiddel egy hosszú távra berendezkedett üzleti kapcsolatot, amely az elkötelezettségükre és a márkaismertségre épül. Ebben a folyamatban pedig szüntelenül arra szükséges erőfeszítéseket tenned, hogy felkeltsd- majd fenn is tartsd az érdeklődésüket márkád iránt. Olyan tartalmakat ossz meg velük, amelyek megérintik és megszólítják őket, amelyek egyéni motivációkról és helyzetekről szólnak, és hozd kapcsolatba valamilyen módon a termékeddel, hogy ily módon is megvalósíthasd a bizalom növelését.

4.Példa:

Az OppenheimerFunds pénzügyi tanácsadó szolgáltatás (akik vállalkozások, alapítványok és egyéni befektetők számára szolgáltatnak pénzügyi tanácsokat) tény vs. érzelmek meglátása a következőkön alapul:

  • annak érdekében, hogy segíthesse (potenciális) ügyfeleinek hosszú távra szóló pénzügyi tervezését, az OppenheimFunds elvégezte az Optimist Index nevű kutatását, amelynek során a biometrikus technológiát alkalmazta. Ebben a folyamatban felmérte három kulcsfontosságú befektetési témára (ti.: az öregedésre, feltörekvő piacokra, valamint az innovációkra) való fizikai reakcióikat
  • az eredményül kapott emocionális válaszreakciók (melyek belátást engedtek az ügyfelek pénzügyi optimizmusába) alapját képezték a személyre szabott befektetési stratégiáknak, amelyek leginkább igazodnak a fogyasztók pénzügyi igényeihez
  • Dr. Jennifer Lerner a Harvard közpolitika és menedzsment professzorasszonya tanulmányozta az érzelmek befolyását a pénzügyi döntések meghozatalára
  • a cél az volt, hogy az Oppenheim-ügyfelek egy tudatosabb és optimistább hosszú távra tervezhető pénzügyi stabilitást hozhassanak létre.
  1. Hozz létre egy tiszteletreméltó vállalkozást, amely nagy dolgokat tesz, miközben növeli a vásárlói elkötelezettséget

Hogy milyen „nagy dolgokra” gondoltunk? Például olyan nonprofit tevékenységekre, amellyel segítheted a különféle társadalmi problémák megoldását. Ilyenek: a mentális betegségekhez, rasszizmushoz, gender-ügyhöz, hajléktalansághoz való szenzitív közelítés, amely tevékenységeket finoman, pozitívan, haladóan megfogalmazott marketingtartalma nagyban megnövelheti a követőid, ügyfeleid márka-elkötelezettségét és –lojalitását egyaránt.

Lépj fel tájékoztató jellegű pozitív töltetű tartalmakkal, amelyekkel előbbre viheted a különféle társadalmi problémák megértésének ügyét, olyan célzott marketingtevékenységekkel és lépésekkel, mint egy fórum nyitása által, amelyben nyíltan és őszintén megvitathatóvá teszed ezeket a problémákat; vagy aktív módon támogatod a rászorulókat (marketing céllal). A Z-generációs fogyasztók előnyben részesítik az olyan vállalkozásokat, amelyek valami magukon túlmutató pozitív jellegű tevékenységeket is folytatnak.

5.példa:

A The Be Vocal Documentary nonprofit szervezet a díjnyertes dokumentumfilmessel: Shaul Scharz-al együttműködve elkészítette a Beyond Silence című, 29 perces dokumentumfilmet, amely egy új megközelítést alkalmaz a mentális egészség problematikájának megvitatására. A filmben három mentális betegséggel élő embert mutat be, akik őszintén beszélnek küzdelmeikről, ám azt is elmondják és megmutatják, hogy mindeközben mégis hogyan vált az életük jobbá, annak köszönhetően, hogy elhatározták: megosztják ezen személyes küzdelmeiket másokkal. Ennek köszönhetően a Biosector2 ügynökség szerint a dokumentumfilm (eddig) 242 cikket és 416 millió benyomást generált.

Valamint:

a marketinghatáson túlmenően az erőfeszítések jelentős társadalmi változást eredményeztek. A Federal Bureau of Prisons (vagyis a Szövetségi Börtönbíróság) megkezdte a Beyond Silence beépítését a mentális egészség- és öngyilkosság-megelőzés programjába, amely program 63 ezer alkalmazottat foglalkoztat 130 helyen.

  1. Az élethosszig tartó ügyfélérték prioritása

Az új ügyfelek toborzása a régi ügyfelek megtartása mellett attitűd értékes, sőt bölcs marketingtevékenység, hiszen nem egy kutatás alátámasztotta azt az előfeltevést, mely szerint ha vállalkozóként arra törekszel, hogy kész vagy energiát fordítani a megszerzett ügyfeleid megtartására, sokkal költséghatékonyabb megoldásnak bizonyul, mint új ügyfélszerzési kampányba kezdeni. Érdemes tehát erre összpontosítanod. Ha sikerült felépítened egy nagyszerűe működő márkát, akkor ne feledkezz meg arról sem, hogy megjutalmazd azon ügyfeleidet, akik megtiszteltek elkötelezettségükkel a terméked, szolgáltatásod iránt. Mivel? Mondjuk exkluzív tartalmak szolgáltatásával, amelyet sehol másutt nem kapnak meg, vagy készíts számukra egy speciálisan lojális vásárlóidnak készült platformot, ahol ápolhatod üzletorientált kapcsolatodat velük.

6.példa:

A SEMrush, amely csapat az online marketing számára versenyképes kutatási eszközkészlettel szolgál (a maga több mint 20 kutatási eszközével a SEO, a PPC és a tartalommarketing számára). A SEMrush egy virtuális húsvéti tojás vadászat végző oktatási folyamatában arra ösztönözte ügyfeleit, hogy találjanak meg 15 „tojást” a SEMrush-eszközökkel kapcsolatos intézkedésekkel.

Reméljük, hogy ezek a kis ötlet-morzsák megmozgatták üzleti ötlettáradat, kreativitásodat és kész vagy lépéseket tenni. Habár elfoglalt vállalkozóként nehéz folyamatosan lépést tartanod a nyughatatlan versenyszférával, mégis fellelhető néhány olyan megoldás, amelyekkel inspirálhatod és cselekvésre ösztönözheted ügyfeleidet, ugyanakkor erősítheted a terméked, szolgáltatásod iránti elkötelezettségüket.

Olvass többet a tartalommarketing lépéseiről a https://marketing-szovegiro.hu/ weboldalon!