Az élő rendezvények még mindig népszerűbbek, mint az online események

Kerek egy éve fenekestül fordult fel velünk a világ, a mindennapi tevékenységeinket egészen más módon kezdtük intézni. A járvány sok egyéb vállalkozás mellett a rendezvényeket is az online térbe szorította. Így, talán kicsit közeledve a nyitáshoz, arra keressük a választ, hogy az online rendezvények hogyan teljesítettek az élőkkel szemben.

Az online rendezvények szerepe a szakmában

Noha a technológia egyre fejlődik, és a járványhelyzet is az online rendezvényeknek kedvezett, a tapasztalatok szerint továbbra is az élő események nyújtanak olyan élményeket és lehetőségeket, amelyre a résztvevőknek maximálisan szükségük van.

A kulcs pedig a személyes kapcsolatépítés erejében rejlik. Egy élő rendezvényen könnyebb az ismerkedés, a hálózatépítés, míg az elköteleződést egy online rendezvényen – a kevésbé oldott hangulat miatt – nehezebb elérni, így a résztvevők figyelme is jobban elterelődik, és az üzleti kapcsolatok sem olyan hévvel köttetnek.

A Reed felmérése alapján a rendezvényszervezők 51,5%-a állította, hogy a résztvevők elköteleződését nem tudják elérni, és a megkérdezettek negyede pedig arról nyilatkozott, hogy az egyéb költségek jelentik számukra a legnagyobb kihívást. A felmérés arra is rávilágított, hogy a látogatók kevésbé aktívak, a kiállítók szerint a standjaikat is korlátozottabban látogatják.

Mit nyertünk az online rendezvényekkel?

Az online rendezvényeknek mindezek ellenére sokat köszönhet a szakma. A világjárvány nem tette lehetővé az élő rendezvények megtartását, és az online események a lehetőségekhez képest jól pótolták azokat.

Ám nem csak a bevételek pótlása volt az online rendezvényszervezés hozadéka. A rendezvényszervező szakma rákényszerült bizonyos online funkciók bevezetésére, amelyeket a szakemberek a jövőben is szívesen alkalmaznak majd az élő események során is.

Ilyen többek között az érintés nélküli beléptetés és a digitális belépőkártya is. A Reed adatai szerint a kiállítók 57%-ának és a látogatók 65%-ának az a véleménye, hogy a digitális technológia a járvány után is hasznos eleme lesz a rendezvényeknek.

A rendezvényszervezők közel 2/3-a saját bevallásuk szerint jelentősen fejlődött az online technológia terén. Ez amiatt fontos és örvendetes adat, mert noha az élő rendezvények visszatérnek, ám az online eseményekből vett tapasztalatokkal egyre több hibrid rendezvény kerülhet megrendezésre.

Mit tartogat a jövő?

Technológiai szempontból a rendezvényalkalmazások térnyerése egyértelmű: a 2019-es árakhoz képest egy applikáció ára átlagos 9.600 dollárról akár 15.000 dollárra is emelkedhetett.

A járványhelyzet megmutatta azt is, hogy mely események voltak még a lezárások ideje alatt is népszerűek. A csapatépítő tréningek, az üzleti és vállalati találkozók látogatottsága majdhogynem töretlen maradt, és ez a tendencia várható a 2021-es évben is.