Zalai vasúti, közlekedési fejlesztésekről tájékozódtak

Gyorsabbá és ezzel versenyképesebbé válhat a vasúti közlekedés és szállítás a nyugat-dunántúli térségben azzal, hogy Zalaszentiván határában deltavágány épül – közölte a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. vezérigazgatója csütörtökön Zalaegerszegen.
Kövesdi Szilárd a Zala Megyei Közgyűlés ülésén, a megyét érintő vasúti és autóbuszos közlekedésről szóló napirendek tárgyalásán beszélt arról, hogy megkezdődött a tervezése az új összekötő vágánynak.

(A nagykanizsai vasútállomás)

A magyar-szlovén vasútvonalon, illetve Szombathely és Zalaegerszeg között jelenleg ugyanis csak menetirányváltással tudnak a vonatok közlekedni, ami ma még lassítja a közlekedést, és ezzel rontja a vasút versenyképességét – indokolta a vezérigazgató a beruházás szükségességét.
Kitért arra is, hogy 2011 óta Zala megyében két szakaszon, összesen 17 kilométernyi vasútvonalat üzemeltet a társaság, továbbá a kezelésében van a Körmend és Zalalövő közötti 27 kilométernyi vonal, ahol azonban 2009 óta nincs vonatközlekedés.

Ez utóbbi állapota annyira leromlott, hogy érdemesebb lenne kerékpárutat építeni a nyomvonalán – jelezte a GYSEV vezérigazgatója.

A MÁV-START Zrt. Zala megyét érintő tevékenységéről Szabó Árpád technológiai vezető beszélt a megyei közgyűlés előtt, említést téve arról, hogy a 2014 és 2018 között a Balaton déli partján végzett vasútfelújításnak köszönhetően rövidült a menetidő például Nagykanizsa és Budapest között. Nyáron az ország számos nagyvárosából naponta közlekednek vonatok Keszthelyre, a térségből pedig szinte óránként elérhető a Balaton-parti város.

A képviselők által tárgyalt előterjesztésben szerepelt az is, hogy Zalaegerszeg és a szomszédos Szlovéniában lévő Lendva közötti vasúti forgalom újraindítására születtek már tervek. Az erre vonatkozó képviselői kérdésre a MÁV-Start szakembere azt mondta: egyelőre tanulmány készült a Rédics és Lendva közötti vonal újjáépítéséről.

Szöllősi József, az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) Zrt. személyszállítási igazgatója egyebek mellett azt mondta: Magyarország legnagyobb közlekedési központja a több mint 1400 járműből álló flotta korszerűsítését tervezi. A Zala, Vas és Győr-Moson-Sopron megyében tevékenykedő társaságnál jövőre 360 buszt szeretnének beszerezni, reményeik szerint hazai gyártásból.

A fejlesztések közé tartozik, hogy Lentiben a jövő héten kezdődik és 2019 szeptemberére fejeződik be a buszpályaudvar teljes korszerűsítése, Hévízen pedig új helyszínen alakítanak ki autóbusz-pályaudvart – jelezte az ÉNYKK Zrt. igazgatója. MTI