Ügyfeleket érintő változások a Nagykanizsai Járásbíróságon

2022. szeptember 5. napjától péntek helyett szerdára változik a Nagykanizsai Járásbíróságon (8800 Nagykanizsa, Erzsébet tér 7.) a bíróság nyilvános ügyfélfogadási napja, más néven azÜgyfélsegítő. Ehhez igazodva az Ügyfélszolgálati Iroda munkarendje is átalakul.

Ügyfélsegítő

A szolgáltatás alapvetően annak a feladatnak az ellátására szolgál, hogy az olyan személy, akinek nincs ügyvédje, jogi képviselője a bíróságon jegyzőkönyvbe mondhassa keresetét vagy egyéb kérelmét. A felperes a keresetet a lakóhelye, székhelye, munkahelye szerinti vagy a perre illetékes járásbíróságon terjesztheti elő, folyamatban lévő per esetén további nyilatkozatok megtételére a perbíróságon van mód. Az Ügyfélsegítőn tehát csak olyan kérelmek kerülhetnek szóba, amelyeknek elbírálása, elintézése a bíróságok hatáskörébe tartozik. Az Ügyfélsegítőn dolgozó bírósági alkalmazott feladata a szóbeli kérelmek írásba foglalása, az eljárási szabályoknak megfelelő formába öntése. Az ügyintéző segítséget ad a nyomtatványok kitöltésében, illetőleg tájékoztatást nyújt bírósági eljárási kérdésekben.

Fontos azonban kiemelni, hogy a szolgáltatás nem jelent egyet a jogi tanácsadással, pertaktikai tippekkel, jogi állásfoglalással vagy jogszabály értelmezéssel. Előzetes véleményt vagy tanácsot nem áll módunkban adni a perekkel vagy vitás jogviszonyokkal kapcsolatban, hiszen a jogviták eldöntése a perbíróság feladata.

A Nagykanizsai Járásbíróságon 2022. szeptember 5. napjától
az Ügyfélsegítő időpontja 
a korábbi pénteki nap helyett SZERDA lesz.

Az első szerdai Ügyfélsegítő napja 2022. szeptember 7., amely alkalommal a kollégáink 08:00 és 15:30 között fogadják az ügyfeleket azzal, hogy 15:00 óra után új sorszám kiadására nincs lehetőség.

Ügyfélszolgálati Iroda

2022. április 20. napjától Ügyfélszolgálati Iroda várja a Nagykanizsai Járásbíróság ügyfeleit.

Elsődleges célja, hogy segítse a gyors, szakszerű és igényes körülmények között zajló tájékoztatást a helyi büntető, polgári és végrehajtási ügyekben.

Az Ügyfélszolgálati Irodában lehetőség van iratbeadásra, iratbetekintésre, iratmásolatok megrendelésére és átvételére.  Az ügyfelek nyomtatványokat, tájékoztató anyagokat, csekkeket

kérhetnek, informálódhatnak a befizetésekkel kapcsolatosan, illetve különböző hatóságok félfogadási rendje kapcsán is tájékoztatást kaphatnak.

Szakképzett munkatársaink általános tájékoztatást tudnak adni, például többek között arra, hogy milyen iratok szükségesek a perindításhoz, azonban a keresetlevelek felvételére, szóbeli kérelmek írásba foglalására itt nincs lehetőség. Az ilyen irányú kérelmekkel továbbra is az Ügyfélsegítőhöz kell fordulni.  Tekintettel ez utóbbi ügyfélfogadás rendjének változására, az Ügyfélszolgálati Iroda szerdai és pénteki nyitvatartása is módosul, az egész napos nyitvatartás 2022. szeptember 5. napjától igazodik az Ügyfélsegítőhöz:

Hétfő: 8:00-12:00 óra

Kedd: 13:00-15:30 óra

Szerda: 8:00-12:00; 13:00-15:30 óra

Csütörtök: 13:00- 15:30 óra

Péntek: 8:00-12:00 óra

Időpont foglalás

A hatékonyabb és gyorsabb ügyintézés érdekében az Ügyfélszolgálati Irodába és Ügyfélsegítőre szolgáltatásra is lehetőség van előre időpontot foglalni.

Időpont foglalás az Ügyfélszolgálati Irodába
https://zalaegerszegitorvenyszek.birosag.hu/20220406/elozetes-bejelentkezes

Időpont foglalás Ügyfélsegítőre https://zalaegerszegitorvenyszek.birosag.hu/20200701/ugyfelsegito-idopontfoglalas

Az Ügyfélsegítő szolgáltatás igénybevételére Zalaegerszegen és Nagykanizsán minden szerdán, Keszthelyen és Lentiben pedig péntekenként van lehetőség 08:00-15:00 óra között.

Tájékoztató videó az Ügyfélsegítőről itt: https://www.youtube.com/watch?v=lxXTnApgW6Y&t=38s