Nagynyomású szivattyúk tudnivalói

A diesel gépjárművekben van egy elektromos üzemanyag-szivattyú, amely az üzemanyagtankból a nagynyomású szivattyúhoz juttatja el a dieselt. Itt lép be a képbe az „igazi” nagynyomású szivattyú, amely előállítja a befecskendezéshez szükséges közel 1000 bar nyomást. Amikor ez nem teljesül, a gépjármű erőtlenné válhat, bedadoghat vagy már elsőre nem indul. Jelentkezhetnek még szivárgási problémák is. Ilyenkor egy jó diagnosztikára lesz szüksége, hiszen ez az alapja a sikeres nagynyomású szivattyú felújításnak. 

Szerepük 

A nagynyomású szivattyú a common rail rendszerekben működik. Két fajta szivattyú dolgozik a gépjárművekben. Az egyik a kis-, a másik a nagynyomású szivattyú. A nyomást a befecskendezéstől függetlenül biztosítaniuk kell. A diesel motorokban a motor egy tengelykapcsolóként működik. Ezt lánchajtás, fogasszíj, illetve fogaskerekek segítségével hajtja meg. Ezért áll a motor fordulatszáma egyenes arányban az autó fordulatszámával.

Természetesen itt is, mint minden technikai rendszerben, felléphetnek hibák, amelyek nagynyomású szivattyú javításához vezetnek. De nem kell aggódni, mivel a modern technikai megoldásoknak köszönhetően ennek a költsége reális marad. 

Jellemzőik 

A nagynyomású szivattyú rendszerei gyártótól függően eltérő helyen találhatóak. A kisnyomású szivattyú általában nem szokott meghibásodni. Ez egyébként a Denso és a Bosch esetében az üzemanyagtankban került elhelyezésre, innen juttatja el az üzemanyagot a nagynyomásúig. A Delphi egy érdekes rendszer, mivel a kisnyomású a nagynyomású üzemanyag-szivattyúban van. Ennél a rossz minőségű üzemanyagok idézik elő a legtöbb problémát. 

Javításuk 

Ezen alkatrészek esetében a javítás inkább felújítást jelent. Első körben próbapadon diagnosztizálják a rendszert. Ennek eredménye pontos képet ad arról, hogy hol a hiba a rendszerben, mely elemek szorulnak cserére a tökéletes működés eléréséhez. Amennyiben a problémát mechanikai hibák okozzák, szerencsére azok is javíthatóak. Így az előszivattyú hibája, belső elmaródások vagy a nyomásszabályozó szelep meghibásodásai is javíthatóak. Kizárólag gyári alkatrészek és garanciális munkavégzés jöhet szóba. 

Nagynyomású szivattyú szervizelése szinte minden esetben a gépjármű nélkül történik. Akár az Ön szervize is pontosan meg tudja határozni, melyik alkatrészre van szüksége. De a Tamorin Kft. vállalja a hibakód bemérését is, illetve a komplett felújítást. Ez tartalmazza a szét- és összeszerelést, valamint a teljes tömítéskészlet cseréjét is. A magasnyomású szivattyúk teszteléséhez szükséges speciális próbapadok a rendelkezésükre állnak. Forduljon hozzájuk bizalommal!