Mi is a tartalommarketing és miért lehet hasznos neked?

Bár tartalommarketing, illetve a content marketing kifejezések már jó ideje köztudatban vannak, mégis még mindig sokan nem tudják, hogy ez egészen pontosan mit is jelent. Ha röviden össze kellene foglalni a tartalommarketing jelentését, akkor azt lehetne mondani, hogy a tartalommarketing olyan tartalmak előállítását, megosztását, illetve megjelentetését jelenti, mely egyes márkák ismertségét növelik különböző felületeken keresztül.

A tartalommarketing egyértelmű és nem titkolt célja, hogy az értékesítési tölcsér felső részére szállítson potenciális ügyfeleket. A tartalommarketinget gyakran szinonimaként kezelik a blogolásra és a Facebook bejegyzések írására, ám azért ez egy jóval bonyolultabb és összetettebb folyamat. A tartalommarketing egyértelműen arra hivatott, hogy segítse a céged növekedését, azaz a tartalommarketing jóval több néhány Facebook vagy Instagram posztnál. Ez egy stratégia, melynek mentén, mely segítségével a weboldalad forgalma tovább növekedhet.

Persze joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy biztosan szükséged van neked erre? Nos, a válasz igen, mert ezen tartalmak segíthetnek téged a további növekedéshez. Ha jól csinálod, akkor a tartalommarketing által az emberek megtalálják majd a cégedet és végső soron vásárolni fognak tőled. Ha folyamatosan készíted a tartalmaidat, akkor egyre több olyan ember lesz, aki megismeri a vállalatod és bízni fog benned. Persze a tartalom előállításakor figyelned kell arra, hogy kielégítsd a felhasználód igényeit, ezért folyamatosan monitoroznod is kell őket, hiszen csak akkor fognak elköteleződni melletted, ha folyamatosan hasznos, releváns és szerethető tartalmat prezentálsz nekik. A tartalommarketinggel gondoskodnod kell arról, hogy megfelelő információk birtokába juttasd a felhasználóidat, ugyanis fontos, hogy a tartalmad illeszkedjen a felhasználók akár speciális igényeihez is.