Csaknem 30 százalékkal növekedett az online kiskereskedelmi forgalom

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektorának forgalma április-június időszakban 35 milliárd forint volt, 30 százalékkal haladta meg az első negyedévit.

 

 A hat legnagyobb szektor az év első hat hónapjában, együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41 százaléka.
Az online kiskereskedelmi forgalom legnagyobb hányadát, 11,1 milliárd forintot ismét a műszaki szektor adta, 20 százalék a számítástechnika és a játékok és kultúra termékkör részesedése, a ruházati, sport és divatkiegészítő termékek 11,7 százalékkal, a szépség-egészség termékkategória 9,1 százalékkal, az otthon, kert kategória pedig 7,7 százalékkal részesedett.
A jelentés ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy az otthon, kert szegmens webáruházai 69 százalékkal a legnagyobb forgalomnövekedést érték el az előző negyedévhez képest.
A kutatás továbbá tájékoztat, hogy a fogyasztói elérést növelő nyolc megoldás közül átlagosan 5-6 félét alkalmaznak az egyes szektorok.
A leggyakrabban, a webáruházak 98 százaléka által használt megoldás az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét, illetve a fizetett hirdetés.
Mobil és banner hirdetéseket az online kiskereskedők csupán 32 százaléka használt. Azonban a mobilhirdetések az egyik legmagasabb vásárlásszám elérésére képes egységnyi költés mellett – írja a közlemény.
    A kutatás összesen 550 áruház bevonásával, 2014 július-augusztusában, három hétig zajlott — derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatásából. (MTI)

Vélemény, hozzászólás?