Új trendek PPC hirdetésben: Mire kell felkészülni?

(x) A 2020-as évre visszatekintve elmondhatjuk, hogy nem volt egy átlagos év. A vírus nagy hatással volt az internetes marketing stratégiákra. A szakértők körében olyan témakörök kerültek porondra, mint a közönségcélzás, az automatizáció, és nem utolsó sorban az adatvédelem. Ebben a cikkben nézzük végig, hogy 2023-ban mire érdemes odafigyelni!

Korlátolt adatok

Az adatokhoz való nehezebb hozzáférés sajnos az idei évben is tapasztalható volt a Google-nak köszönhetően. A Google Ads limitálja a keresési lekérdezésekben hozzáférhető adatokat. A Google részéről az átláthatóság nem volt kimagasló idén, a jövőben még rosszabb lehet a helyzet. Sajnos adatait egyre jobban elrejti és helyette a gépi betanulást helyezi előtérbe. Ezzel a reklámozók nehezebb helyzetbe kerülnek, ugyanis kevesebb adatot fog szolgáltatni a Google, ezáltal kevesebb információ alapján kell pénzügyi döntéseket hozni. A jövőben az automatizáció veszi át a hatalmat, tehát a Google Ads és PPC kampányok beállításánál nagyobb sikert arathatunk, ha az automatizáció jellegébe is belelátunk. Azok a reklámozók előnyre tehetnek szert, akik a vásárlói utat és a célközönséget egyként tudják kezelni.

Fel kell tudnunk tenni a legfontosabb kérdéseket azzal kapcsolatban, hogy kik a vásárlóink, és hogyan szeretnének tőlünk vásárolni. Fontos, hogy átvegyük a kontrollt a célközönségünk felett. Tehát, feltétlenül tegyük fel a következő kérdéseket:

  • A célközönség hol léphet velünk kapcsolatba?
  • Meddig tart a folyamat?
  • Milyen információra van szükségük?
  • Mire kereshetnek rá?
  • Hogyan értékeljük ki a sikert?

Az a cég fog sikeres Google Ads hirdetési kampányt létrehozni, amely energiát fektet a célközönség megismerésébe, képes alaposan feltérképezi, hogy mi érdekli a vásárlókat. Ajánlott a célközönséget olyan szempontból is megvizsgálni, hogy hol töltik az idejük nagy részét.

Automatizációra fel!

Megfigyelhető, hogy a reklámozó platformok egyre több kontrollt vesznek el a PPC hirdetőktől. Mindez arra kényszerít minket, hogy egyre jobb adatokat juttassunk vissza a platformokba. Az elsődleges cél, hogy megtaláljuk a minőségi érdeklődőket és az ő igényeiket célozzuk meg. Az emberi interakció továbbra is jelen lesz, de a PPC platformok szeretnék a munka nagy részét az algoritmusokra bízni.

A „first-party data”

Az elsőkézből szerzett adatok alatt a közvetlen vásárlóktól, ügyfelektől begyűjtött adatokat értjük. Világszerte ezeket az adatokat szabályozzák, hogy mire lehet őket felhasználni, így kényes területnek mondható. Azok a célzási stratégiák, amelyek elsőkézből nyert adatokat használnak fel, jó eséllyel tudnak sikereket elérni.

Újdonságok az Instagram világában

Sokan nem véletlenül gondolják úgy, hogy érdemes szemmel tartani az Instagram-ot. Minél több reklámozási felület lesz elérhető az IGTV és a Reels segítségével, annál rohamosabban fog növekedni az organikus népszerűségük. Tapasztalhatjuk, hogy a sztorikba beszúrt reklámok egyre jobban teljesítenek. Az Instagram kifejezetten szeret építeni az interakciókra és a vizuális tartalmakra.

A mai világban nagyon fontos, hogy ne kényelmesedjünk el. Mindig próbáljunk ki új lehetőségeket, és ha egy kampány jól működik a Google Ads-ben, akkor teszteljük más reklámplatformokon is!