Miért érdemes a vállalkozásoknak podcastet indítaniuk?

(x) Nem véletlen, hogy a podcastek annyira népszerűek. Egyre több vállalkozás használja ki ennek a lehetőségnek az előnyeit. Milyen előnyökre gondolunk? Az alábbiakban ezeket vesszük sorra, illetve azt is eláruljuk, hogy mire kell figyelni a podcast ügynökség kiválasztásakor.

A podcast csak akkor éri el a célját, ha minden szempontból jól teljesít. Ehhez érdemes egy olyan megbízható partnert találni, mint amilyen a Brocasterz podcast ügynökség. Mielőtt kitérünk arra, hogy mire kell figyelni a választás során, azt vesszük sorra, hogy miért érdemes egyáltalán podcaster indítani.

A podcastindítás előnyei

Az egyik fontos előnye a podcastnek, hogy új felületeken lehet elérni a célközönséget, például Spotify-on, Apple Podcaston, YouTube-on, TikTokon, Instagramon és a vállalkozás sztenderd közösségi média felületein. Továbbá fontos megemlíteni, hogy a videó- és podcastplatformok rendelkeznek a legerősebb ajánló algoritmusokkal. Kimagaslóan teljesítenek az organikus tartalomterjesztésben.

Ráadásul a célközönség megismerheti a vállalkozás arcait és hangjait, amelynek köszönhetően erősebb kapcsolatot lehet kialakítani a márka és a leendő vásárlók vagy megrendelők között. Mindemellett a podcast indítása a szakértői státusz kialakításához is hozzájárul. Mindez segíti azt, hogy az adott céget még hitelesebbnek tartsák.

További előnyök

Az előnyök sora itt még nem ért véget, hiszen ide sorolható még a márkakapcsolódás. Az emberek szívesen válnak egy adott márkát használó csoport tagjává, a márkás termékek témájában indított podcastek ezért népszerűek. Ám nemcsak a partnerek és az ügyfelek ismerhetik meg a céget a podcasten keresztül, hanem az új munkatársak is, és ezáltal könnyebben lehet kötődést kialakítani.

Továbbá ügyfélszerzésre, látogatószerzésre, rendezvények megtöltésére és adatbázis-építésre is használható a podcast, mindemellett pedig a közösségépítés terén is jól működik. Egyszerűen lehet vele csapatot összehozni, ha az adott témát sikerül sokak számára érdekes módon feldolgozni.

A podcastügynökség kiválasztása

Egy 2023-as kutatás szerint több mint egymillió magyar ember hallgat podcastet hetente. Jó eséllyel megtalálhatják a célközönségüket a vállalkozások, amennyiben megfelelő tartalmat készítenek.

Ehhez meg kell találni a megfelelő ügynökséget, amely szakértői, marketingcélú podcastkészítéssel foglalkozik, és kiemelkedő minőségű tartalmakat gyárt, továbbá képes elérni a célközönséget és üzleti eredményeket hozni.

Fontos, hogy segítsen kialakítani a megfelelő koncepciót, gondoskodjon az arculati elemekről, illetve profi stúdiót és technikai, szerkesztői, gyártásvezetői, rendezői segítséget nyújtson. Jó, ha tudja biztosítani az adásmeneteket, az előinterjúkat és gondoskodik az utómunka-folyamatokról, illetve a publikálási feladatokról is. Ha az ügynökség még a podcastmarketinggel is foglalkozik, akkor igazi főnyeremény, érdemes igénybe venni a szolgáltatásukat!