Íme, néhány biztos módszer a tehetségek toborzására!

(x) Bármilyen létszámtervvel is indult neki a cégünk a 2023-as évnek, egy biztos, egy jó toborzási stratégiára mindenképpen szükség lesz, hogy a lehető legjobb tehetségeket tudjuk bevonzani. Annak érdekében pedig, hogy segítsünk átgondolni a lehetőségeket, a mai cikkünkben összegyűjtöttünk néhány hatékony módszert, amelyet érdemes kipróbálni.

Az álláshirdetések megfelelően történő megírása és posztolása

A FuzesabonyAllas.hu állásportálon megosztott hirdetésünk színvonala nagyban befolyásolja azt, hogy milyen gyors eredménnyel járunk, és milyen jelölteket vonzunk be. Úgy kell tekinteni rá, mint egy hagyományos hirdetésre, csak itt a portéka, amit el szeretnénk adni, az a betöltendő pozíció.

Ezen az analógián haladva tehát fontos, hogy a megírásánál ne a tulajdonságokra, hanem inkább azokra az előnyökre fókuszáljunk, amit a vállalkozunk nyújtani tud a jelölt számára. Hiszen az Algopyrint sem az összetétele miatt vásároljuk meg, hanem azért, mert hatékonyan képes elmulasztani a fejfájást. 

Emellett fontos ügyelnünk arra is, hogy a megfogalmazás a lehető legkonkrétabb legyen. Vagyis ne olyan semmitmondó kifejezésekkel dobálózzunk, mint amilyen a “versenyképes fizetés”, hanem írjuk le, hogy például egy kezdő nettó 200 ezret kereshet nálunk! De ugyanez a helyzet az irodával is. Ne egy olyan sablonos szófordulattal írjuk le, hogy “szép irodai környezet”, hanem soroljuk fel inkább, hogy milyen a felszereltsége.

Ne csak a nagyobb állásportálokon hirdessünk!

Manapság már az olyan nagyobb állásportálok mellett, mint a Profession számos zseniális kisebb webhely is létezik, amelyek az adott iparágaknak és a speciális helyzeteknek jobban megfelelnek. Ilyen például a fentebb már említett FüzesabonyÁllás is, ahol lehetőség nyílik a jelentkezők videós előszűrésére.

Mindeközben nézzünk szét a cég háza táján is!

Előfordulhat, hogy a pozíció betöltését házon belül is meg lehet oldani, amely több szempontból is előnyös lehet. Egyrészt azért, mert ha a munkavállalók azt látják, hogy a cégünknél komoly előrelépési lehetőségek vannak, akkor vonzóbb választásnak tűnik majd a szemükben. De az sem utolsó szempont, hogy a már ott dolgozókban is erősíti a vállalati kötődést, amelynek köszönhetően sokkal motiváltabbá válnak.

Ettől függetlenül azonban nem minden esetben ideális ez a módszer. Az alkalmazásánál leginkább azt kell mérlegelni, hogy mennyire igényel új látásmódot a pozíció betöltése. Ha a cég már régebb óta megragadt egy adott szintén, akkor szükség van a vérfrissítésre. 

Végül támaszkodjunk a meglévő alkalmazottainkra!

A jelenlegi alkalmazottaknak valószínűleg számos olyan személy van az ismerősi körében, akik nyitottak lennének a meghirdetett pozícióra. Érdemes rájuk is támaszkodni a megfelelő ember megtalálása során, és esetleg ösztönözni őket valamilyen jutalommal, hogy ajánljanak valakit.