Bankkártya-elfogadás mobiltelefonon: hogyan lehetséges?

(x) A technológia folyamatosan fejlődik, az újítások a mindennapokba is beépülnek. Elég csak olyan egyszerű műveleteket megvizsgálni, mint a vásárlás. Néhány évtizeddel ezelőtt teljesen természetes volt, hogy mindenhova megfelelő mennyiségű készpénzt vittünk magunkkal. Ma már ez háttérbe szorult és a bankkártya az uralkodó, de már ezt is “ki lehet váltani”.

Minden elfér a mobiltelefonban

Az okostelefonok megjelenése teljesen felborította erről a kommunikációs eszközről a képet. Az esetek döntő többségében már nem is telefonálásra, beszélgetésre használjuk elsősorban. Tudunk rajta filmet nézni, játszani, híreket olvasni, a közösségi oldalakon követni az ismerősöket, csekkeket befizetni és már a bankkártyánkat sem szükséges magunkkal vinni a mindennapi bevásárláshoz. Ehhez a boltoknak is alkalmazkodniuk kell, amihez például tökéletes választás a BizPay által kínált Worldline szolgáltatása, ami egy úgynevezett Tap on Mobile terminálalkalmazás.

Még mielőtt azonban mélyebben belemegyünk az applikáció használatába és előnyeibe, érdemes pár szót ejteni a bankkártyák használatáról. A története egészen az 1800-as évekig vezethető vissza. Természetesen ezek még nem a mai klasszikus értelemben vett bankkártyákat jelenti, hanem egy úgynevezett hitelérmét, amivel a vevő hitelre vásárolhatott bizonyos kereskedőknél és a hónap végén kellett kifizetni.

Az első, fémből készül kártyára egészen 1910-ig kellett várni, amit a Western Union Telegraph Company bocsátott ki. A segítségével hitelre lehetett táviratozni és telefonálni, amit szintén a hónap végén kellett kifizetni. Az 1930-as évekre már több társaság is bocsátott ki hasonló fizetőkártyát, az áttörést pedig egy McNamara nevű bankár hozta el, aki olyan fizetőeszközt álmodott meg, amivel bárhol lehetett fizetni. Ma már eljutottunk oda, hogy a bankkártya mellett okostelefonnal és okosórával is lehet fizetni.

Itt kerül képbe a Tap on Mobile

A technológiai fejlődéshez a vevők mellett az eladóknak, boltoknak is alkalmazkodniuk kell. Ahogy a bankkártya és később az okosmegoldások elterjedtek, az igény és az elvárás is megnőtt a kereskedelmi egységekkel szemben. A Tap on Mobile bármilyen mobileszközre (okostelefon, tablet) telepíthető. NFC-re, minimum Android 8.0-ra és internethozzáférésre lesz szükség. 

A fizetés megoldható kártyával és mobiltárcával is.

Miért előnyös a használata?

A fizikai készülékkel szemben kedvezményesebb a díjszabása, mivel azok esetében gyakran különböző havi költségek merülhetnek fel. Intuitív és egyszerű a használata. Szinte bármilyen okostelefonra és táblagépre telepíthető. Nem lesz szükség további hardverre, azaz hagyományos terminál telepítésére, szervizelésére és karbantartására. 

Kis- és középvállalkozások számára tökéletes választás, ahol a gyors fizetés és a mobilitás kulcsfontosságú lehet a vásárlók kiszolgálása során. Ezzel nagymértékben lehet fejleszteni a vállalkozást.