Stratégia a keresőoptimalizálás naprakészen tartására

(x) A megfelelő stratégia a keresőoptimalizálás területén hozzásegítheti a vállalkozásunkat a folyamatosan magas értékelésekhez. A keresőoptimalizálási stratégia naprakészen tartása egy égető kérdés, hiszen enélkül nagyon könnyű lecsúszni a keresési lista top helyeiről illetve nagyon nehéz kikerülni a találati listák sokadik – és egyébként senki által nem olvasott – részéről.

1. lépés: Mérjük fel a keresőoptimalizálás jelenlegi hatásfokát

Webhelyünk keresőoptimalizálás javítása érdekében meg kell győződnünk arról, hogy milyen állapotban van webhelyünk. Kezdjünk egy kis SEO audittal a saját weboldalunkon. Használjunk néhány eszközt, mint például a Google PageSpeed ​​Insights és a Majestic, amivel ellenőrizze tudjuk webhelyünk sebességét és a rá visszamutató linkeket. Továbbá figyelnünk kell még webhelyünk technikai szempontjaira is. Mielőtt új és továbbfejlesztett tartalommal SEO kampány újragondolásába kezdünk, győződjünk meg arról, hogy minden technikai szempont megfelelő állapotban van.

2. lépés: Határozzuk meg a legfontosabb oldalakat

A webhelyünk forgalmának növelése érdekében tudnunk kell, hogy honlapunk mely aspektusait érdemes leginkább optimalizálni. Mivel lenne okos először foglalkozni? Mely fejlesztések növelnék leginkább a keresőkben való helyezés esélyét? E kérdések megválaszolásához meg kell határoznunk webhelyünk legfontosabb oldalait.

A webhely legfontosabb oldalainak meghatározása meglehetősen nehéz lehet. Kérdezzük meg magunktól, hogy mely oldalakat, milyen képeket szeretnénk az új ügyfeleknek megjeleníteni? Mely oldalak állnak a legközelebb a vállalat küldetéséhez? Hasonlítsuk össze az ezekre a kérdésekre adott válaszokat elemzésünk eredményeivel: mely oldalak oldalértéke a legmagasabb? Melyik oldalakkal keresünk valójában pénzt? Mely oldalakra irányul a nagy forgalom?

A végén egy listát kell készítenünk azokról az oldalakról, amelyek fontosak számunkra, de nincs nagy forgalmuk. Ezeket tovább kell javítani. Nem szabad elfelejteni azokat az oldalakat sem, amelyek nagy forgalmúak, de nem szerepeltek túl előkelő helyen a „fontossági listán. Ezek az oldalak „sikeres használati esetek, amelyekből tanulhatunk. Jól teljesítenek, bár nem ők a legfontosabb oldalaink.

3. lépés: Kulcsszókutatás

Tudnunk kell, mire keres rá a közönségünk. Tudnunk kell, hogy milyen szavakat használnak, amikor a Google-ban keresnek. A kulcsszókutatás azt jelenti, hogy a közönség fejével kell gondolkodni, és gondoskodnunk kell arról, hogy a megfelelő kifejezésekre összpontosítsunk.A termékünkre nemcsak úgy találhatnak rá a vásárlók, ha magára a termékre keresnek rá, hanem úgy is, ha arra a megoldásra keresnek, amit a termékünk megold. Fontos, hogy értsük meg a közönségünket és használjunk olyan eszközöket, mint a Google Trends, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a megfelelő keresésekre és kifejezésekre összpontosítunk. A SEO kapcsán rengeteg könyv is született, érdemes lehet azokban is jobban elmélyedni a stratégia frissítésekor.