Ilyen a jó álláshirdetés

A Lépés Magazin oldalán ingyenes a hirdetések feladása, így aki állást hirdet, használja ki a lehetőséget. A hirdetés feladás előtt azonban jó, ha tisztában vagyunk azzal, hogy milyen is a jó álláshirdetés. Sokszor az önéletrajzok, motivációs levelek témájában halljuk, hogy mire is kell figyelni, de ez a figyelem a másik oldalon is meg kell, hogy legyen.

Az álláshirdetés nem munkaköri leírás

Ha egy cég új munkatársat, munkatársakat keres, rendelkezik az adott állás leírásával. Ez egy száraz szöveg, amiben konkrétan le van írva, hogy az adott munkakörben mi a feladat, milyen feltételeknek kell megfelelni és így tovább. Ez azonban nem egyenlő az álláshirdetéssel. A job, a munka, az állás ugyanaz, de a hirdetés és a leírás között óriási a különbség.

A munkaköri leírás belső használatra készül, és egy száraz leírás. Ezzel szemben az álláshirdetés célja, hogy eladja a jelentkezőnek a vállalatot, a csapatos és magát a helyet. Az álláshirdetésből ki kell tűnnie, hogy mennyire jó az adott helyen dolgozni. Vonzania kell a jelentkezőket, egy száraz hirdetés azonban nem ilyen.

Segítség a hirdetőknek

Ahhoz azonban, hogy a lehető legjobban meg legyen fogalmazva az álláshirdetés, segítséget is igénybe vehetünk. Sőt, érdemes megkérdezni azt, aki már betöltötte az adott munkakört, hogy milyen szempontokat emelne ki. Beszéljünk olyannal is, aki egy nagyobb részleg működésére lát rá, ez is segítség lehet a toborzási folyamatban. Nem szabad elhanyagolni a toborzás fontosságát, hisz hiába a sok jelentkező egy állásra, ha azok nagy többsége nem rendelkezik releváns tapasztalattal.

Fontos, hogy az álláshirdetés voltaképp egy marketingeszköz, de nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy hitelesnek is kell lennie. Ezzel nem csak magunkat kíméljük meg a vég nélküli interjúktól, de a jelentkezőket is attól, hogy rossz szájízzel távozzanak, hisz nem azt várták, amit mutattunk nekik. A mi célunk is az, hogy csak olyanok jelentkezzenek az adott munkára, akik megfelelnek a feltételeknek.

Lépés Magazin