Koronavírus – Változás a nagykanizsai orvosi ügyeleteken

Tisztelt Betegeink!

A kialakult rendkívüli helyzetre tekintettel az Önök és kollégáink egészségének védelme, valamint a koronavírus-járvány továbbterjedésének megfékezése érdekében az alábbi intézkedéseket hoztuk, melyek betartására kérjük Önöket:

Kérjük csak rendkívül sürgős, halaszthatatlan esetben forduljon az ügyeletre

Az ügyeleten való megjelenés előtt lehetőség szerint telefonon egyeztessen a megjelenés szükségességéről

Az ügyelet elérhetősége: 92/321-000

Akut légúti tünetek (láz, köhögés, légszomj) fennállása esetén kizárólag telefonon konzultáljon az ügyeletes orvossal

Amennyiben mégis megjelenik az ügyeleten akut légúti panaszokkal kérjük ne lépjen az épületbe hanem csengessen és a személyzet a szükséges intézkedést megteszi

Felnőttek lehetőleg kísérő nélkül, gyerekek maximum egy kísérővel érkezzenek

A várójában egyszerre maximum két beteg tartózkodjon, a többiek az udvaron várakozzanak betartva egymástól a 1,5 -2m távolságot

Kérjük a fentiek tudomásulvételét és az egészségügyi személyzet és a betegek egészségének védelme érdekében a tájékoztatóban foglaltak betartását. Ez nem csak a saját érdekünk, hiszen egy esetleges fertőzés behurcolása a város egész egészségügyi alapellátási rendszerét is veszélyezteti – tájékoztatott Stimeczné Dr. György Bernadette intézményvezető.

Szerdától csak időponttal rendelkezőket fogadnak a kormányablakok és okmányirodák

Szerdától csak időponttal rendelkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák és más kormányhivatali ügyfélszolgálatok, a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ügyfélfogadása pedig határozatlan ideig szünetel a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozásáért – közölte a Miniszterelnökség szerdán az MTI-vel.

A közleményben azt írták, hogy a kormányablakokban és az okmányirodákban nem lehet sorszámot húzni, az ügyfélkapus azonosítóval rendelkezők a magyarorszag.hu oldalon, az ügyfélkapuval nem rendelkezők pedig az éjjel-nappal ingyenesen hívható 1818-as telefonszámon kérhetnek időpontot. A kormányhivatalokba és járási hivatalokba történő időpontfoglalás lehetőségeiről a kormanyhivatal.hu oldalon lehet tájékozódni.

A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát is – tették hozzá.

Tájékoztattak arról is, hogy az elkészült okmányokat nem lehet személyesen átvenni az ügyfélszolgálatokon, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat kizárólag postai úton kézbesítik.

A közlemény szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2,8 millió adózó személyijövedelemadó-bevallását készítette el, azokat az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetik. Az elfelejtett ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót mostantól az ingyenesen hívható 1818-as kormányzati ügyfélvonalon keresztül is meg lehet kérdezni.

A Miniszterelnökség arra kéri a lakosságot, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Személyes ügyintézéskor pedig az ügyféltéren kívül, egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.