Miért válaszd a növekedés stratégiáját?
Egy vállalkozás vagy növekszik vagy hanyatlik, nincs olyan, hogy stagnál, legfeljebb csak nagyon rövid ideig. Ha pedig már választani kell, akkor inkább a növekedésre szavaznak a legtöbben.
Az élet sok területén van ez így, legyen szó sportról, zenéről, gazdaságról. Ha nem fejlődsz, elfelejtenek, kimegy a terméked a divatból, jön helyetted valaki, aki jobb nálad. Ezért is annyira fontos a folyamatos növekedés, a töretlen fejlődés, amelyet azonban tervezni kell.
A növekedés pillérei
A növekedéshez folyamatosan szükség van új vásárlókra, a meglévő üzleti kapcsolatok ápolására, a korábbi vevők megtartására. A marketingstratégiának ezt kell segítenie. Ennek három pillére van:
- Vásárlószám emelése
Ez röviden annyit jelent, hogy több vevőt kell szerezni, mint amennyi elhagy bennünket, miközben arra is figyelünk, hogy minél kevesebben vándoroljanak el. A vevőszerzésre több módszer is rendelkezésre áll, például Google Ads és közösségi média hirdetések, professzionális landing oldalak, értékes tartalom, pozitív vásárlói visszajelzések, e-mail kampányok, speciális akciók, személyes találkozások rendezvény vagy kiállítás keretében.
A lényeg tehát, hogy ápold a kapcsolatokat a meglévő vásárlókkal, adj ügyfélélményeket mind a korábbi, mind a leendő vevőknek, növeld az ügyfélelégedettséget.
Ha segítségre van szükséged a hirdetések és kampányok összeállításához, fordulj bátran a Klikkmarketing szakembereihez!
- Vásárlások számának emelése
Az elégedett vásárló többször is fog nálad vásárolni, sőt lehet, hogy még ajánlani is fogja a vállalkozásod a barátainak, ismerőseinek. Ismeretleneknek is ajánlhatja a termékeidet, szolgáltatásaidat, ha lehetővé teszed a vásárlói értékeléseket a weboldaladon. De ez csak egy eszköz a sok közül.
A remarketing célja pontosan a korábbi vásárlók visszacsalogatása a weboldalra célzott ajánlatokkal, VIP ajánlatokkal és hasonlókkal. A korábbi vásárlókkal való folyamatos kapcsolattartás eszközei lehetnek az e-mail marketingkampányok, hírlevél-feliratkozások, folyamatosan frissülő blogbejegyzések, zárt közösségi média csoport, hirdetések.
- Vásárlások összértékének növelése
Az átlagos kosárérték egy olyan mérőszám, amelyet érdemes folyamatosan figyelni. Jó felülértékesítési és keresztértékesítési stratégiával jól fel lehet tornázni ezt a számot. A kosárelhagyások csökkentése is növeli az átlagos kosárértéket. Könnyen belátható, hogy ha nem csökken a vásárlók száma és növekszik az átlagos kosárérték, akkor az összforgalom is növekedni fog.
Összegzés
Törekedj a folyamatos növekedésre és figyelj a vásárlóidra! Adj nekik olyan értékeket, plusz szolgáltatásokat, kedvességet, amelyeket máshol nem kapnak meg! Folyamatosan és magas szinten kommunikálj a célcsoportoddal!