Amit nem tudtál: a gesztenyéről

Sütve, főzve, sütiben, mindenhogyan mennyei manna.

A gesztenyegyümölcs antioxidáns hatású, ”sejtvédő” E vitaminban gazdag és a belőle készített hagyományos gesztenyemassza, -püré is számottevő mennyiséget tartalmaz ebből az értékes vitaminból.

Meglehetősen magas a gesztenyében az úgynevezett vízben oldódó vitaminok közül:

– a B1 vitamin (tiamin),
– a B2 vitamin (riboflavin), valamint
– a B6 vitamin (piridoxin) mennyisége is.
Kevéssé ismert, hogy „gyümölcshöz méltóan” a C vitamin tartalom is jelentős a gesztenyében, ami a málnáéhoz és a ribiszkééhez hasonlóan magas érték.

Koleszterint pedig egyáltalán nem tartalmaz, ellenben nyersrosttartalma magas, ennek is az ún. élelmi-rost hányada jelentős.
Magas szénhidráttartalmának köszönhetően étrendünkben helyettesíthetjük vele a gabona- és burgonyaféléket.
A rostfogyasztás segít a túlzott inzulintermelés visszaszorításában, amely a szív- és érrendszeri betegségek egyik fő kockázati tényezője.

Mondunk még jobbat! Piskótádat készítheted gesztenye lisztből is, melyet megtalálsz a Biocentrumban. Sőt ízletes golyókat formálhatsz belőle, mert nem készül másból mint magából a termésből, így nyersen is bátran fogyaszthatod.

Bővebb tájékozódhatsz ide kattintva.

gesztenye2

-BioPatika – Kanizsa Centrum-

Szólj hozzá a Facebookon!
   
loading...

Vélemény, hozzászólás?