Új kérők legyeskednek a zalai rádiófrekvenciák körül

Január végén járt le két zalai rádiófrekvencia pályáztatása, melyen eldől, hogy a következő években ki üzemeltethet ezeken a frekvenciákon rádióadókat. A Helikon Rádió keszthelyi 99,4-es és a kanizsai 95,6-os frekvenciáiról van szó konkrétan, melyeken most a Helikon Rádió adása hallható. A Helikon Rádió pályázott is ezen két frekvencia további üzemeltetésére. Ugyanakkor mindkét helyen megjelent 1-1 új, nem zalai kötődésű pályázó, lássuk egyenként.

(Fotó: archív)

A kanizsai frekvenciára kanizsai székhelyű cég nem pályázott. Benyújtotta viszont pályázatát a dtm Media Hungary Kft., melynek székhelye Budapesten van, tulajdonosa pedig abasári illetőségű. A cég nem lehet ismeretlen kanizsai körökben hiszen eddig két városi közbeszerzésen is nyertesként hirdették ki. Az első kanizsai “sikere” 2014. szeptemberében a volt, és a kerékpárkölcsönző rendszer kialakítása kapcsán láthatott el szemléletformáló tevékenységeket 9,9 millió Ft-ért. (Cseresnyés Péter polgármesterségének utolsó hónapjában került megkötésre a szerződés.) A második, Dénes Sándor által aláírt szerződés szerint pedig a Ligetváros szociális célú rehabilitációja projekt kapcsán 17,6 millió Ft értékben kapott megbízást ún. soft tevékenységekre 2014 végén. A közbeszerzési adatbázis szerint közbeszerzést csak Kanizsán nyertek eddig, az előbb említett két megbízást. Így a kanizsai önkormányzattal régóta kapcsolata van, talán nem véletlen, hogy pályázott. Míg korábban a Kanizsa Médiaház Nonprofit Kft. létrehozására irányuló koncepcionális anyagban felmerült a rádió indításának lehetősége, a Médiaház nem pályázott a frekvenciára.

Keszthelyen kissé más a helyzet, itt a a Helikon Rádió mellett az LB Rádió Kft. a másik pályázó. Ez utóbbi egy teljesen új, 2017 január 11-én alapított társaság, melynek tulajdonosai Dr. Litter Zsuzsanna és Dr. Bíró Balázs, előbbi tulajdonos budapesti, utóbbi pécsi lakhellyel rendelkezik a cégadatok szerint. Ezen a néven működik ügyvédi iroda is Budapesten: Litter És Bíró Ügyvédi Iroda (székhelye: 1117 Budapest, Hauszmann Alajos u. 4/D). Amellett, hogy médiajoggal kapcsolatos ügyekben is feltűnik nyilvánosan elérhető iratokban a cég neve, érdekesebb egy cikk, ahol a pecsistop.hu internetes újság 2014-ben úgy fogalmaz: “Dr. Bíró Balázs neve már 2012 októberében is feltűnt, mint az egyik jól kereső külsős tanácsadó: akkor az hangzott el róla egy MSZP-s sajtótájékoztatón, hogy a médiajogász Belénessy Csabával, a Magyar Távirati Iroda (2012 decemberében nyugdíjba vonult) vezetőjével is jóban van, és 2010 és 2012 októbere közt 27,6 millió forintjába került az adófizetőknek.” Ugyanezen írás alapján Bíró a földpályázatokon is jól szerepelt korábban, illetve Németh Szilárd rezsibiztost is képviselte már. Így a kormányközeliség biztosított ebben az esetben is. Ugyanakkor Belénessy neve a Kanizsa Médiaház Kft. kapcsán is többször előkerült már, és nem titkolt a kanizsai és keszthelyi televíziók szoros együttműködése sem, így a médiában a két város párhuzamos utakon jár.

Hamarosan döntés várható a frekvenciák ügyében, és kiderül, hogy július 16-tól ki szolgáltathat műsort ezen a két frekvencián. Még az is lehet, hogy az új cégek megjelenése akár az Andy Vajna által tulajdonolt Rádió 1 bejövetelét jelentik?

(Forrás: HorváthJácint.blog.hu)

Megveszik a Zalai Hírlap kiadóját

Közleményben cáfolta a Mediaworks Zrt., hogy megállapodtak volna egyes médiumaik értékesítéséről; az előző napokban a hazai sajtóban több értesülés jelent meg arról, hogy a Duna Aszfalt Kft. vásárolná meg a Népszabadságot és a kiadó által nemrég megszerzett Pannon Lapok Társaságát.

zalai-hirlap

Hangsúlyozták: a Mediaworks “általában nem kommentál pletykákat és szóbeszédeket”, a sajtóban a feltételezett tranzakcióval kapcsolatos híresztelések pedig alaptalanok; “szeretnénk megerősíteni, hogy a Mediaworks tulajdonosi struktúrája a csoport megalapítása, azaz 2014 szeptembere óta változatlan”, tulajdonosa változatlanul a Vienna Capital Partners. A legutóbbi híresztelésekben szereplő adás-vételi szerződéssel kapcsolatos tárgyalásra nem került sor, így szerződés aláírására sem – írják, hangsúlyozva: a Mediaworks éppen egy jelentős felvásárlást végez, és jelenleg ez áll a vezetőség figyelmének központjában.

A Mediaworks július 4-én jelentette be, hogy megállapodott a Pannon Lapok Társasága megvételéről. Jelezték: a vevő és az Ost Holding GmbH, a PLT tulajdonosa megállapodása után a Mediaworks benyújtotta az ügylet engedélyezésére irányuló kérelmét a GVH-hoz. A kartellhatóság augusztus elején engedélyezte a fúziót.
A PLT csaknem 9 milliárd forintos árbevételű, 500 munkavállalót foglalkoztató, négy dunántúli megyében (Fejérben, Vasban, Veszprémben és Zalában) jelen lévő cégcsoport, négy megyei napilap – Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe, Zalai Hírlap – mellett a Dunaújvárosi Hírlap kiadója, és helyi digitális médiacsatornákat is üzemeltet.

A Mediaworks több mint 16 milliárd forintos éves forgalmával és mintegy 650 munkavállalójával a Nemzeti Sport, a Népszabadság, a Világgazdaság, nyolc megyei napilap, női és gasztromagazinok, valamint digitális médiatermékek tulajdonosa.
A Népszabadság kiadóját a Mediaworks elődcége, a Ringier Kiadói Kft. szerezte meg több lépésben. MTI