Ezzel a stratégiával érdemes orvosokat megszólítani a digitális korszakban!

(x) Az orvosok és egészségügyi szakemberek elérése minden korábbinál nehezebb feladattá vált. A folyamatosan növekvő betegszám, a korlátozott idő, valamint a marketingkiadások látványos növekedése mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az orvosok figyelméért folytatott verseny kiélezetté váljon.

Egy egészségügyi marketing területen dolgozó szakember szerint az orvosok ma már annyira elfoglaltak, mint korábban soha, egyszerűen képtelenség felkelteni a figyelmüket. De ez valóban így van? Nem mindenki gondolja ezt. Ebben a cikkben eláruljuk, hogy milyen stratégiákkal győzhetőek meg az orvosok és a szakemberek.

A globális egészségügyi reklámpiac

A FutureManagement egészségügyi marketing csapata jól ismeri már a globális trendeket. Az előrejelzések szerint évi több mint 6-7%-os növekedés történik majd a jövőben, ami már most is 5,4%-os. 2028-ra elérheti az 52 milliárd dolláros bevételt. Eközben az Egyesült Államokban 2032-re akár 120 ezer orvos hiányozhat a rendszerből. Ez a helyzet jól mutatja, hogy az egészségügyi marketingnek új utakat kell találnia a kommunikációra, főleg az olyan kultúrában, ahol az információs zaj hatalmas.

Milyen megoldások léteznek, amikkel elérhetjük őket?

Bár a marketing gyakran a szakmai kommunikációra éleződik ki, fontos azonban felismerni, hogy az orvosok is emberek, tehát ugyanúgy használják a közösségi médiát, keresnek recepteket a vacsorához, valamint néznek sorozatokat, mint mi. Ott kell velük találkozni, ahol valóban jelen vannak, a saját eszközeiken, a saját érdeklődési körük szerint, így még hitelesebb kapcsolatot alakíthatunk ki velük.

Ez nemcsak a figyelmük elnyerésére, hanem a bizalomépítésre is alkalmas lehet. Fontos továbbá az elsődleges adatok használata. Az orvosokat szakterület, vényfelírási szokások, valamint egyéb specifikus tényezők szerint célozhatjuk meg.

A jogszabályok betartása

Sosem volt még fontosabb, mint most. Az egészségügyi marketingben a GDPR és más adatvédelmi előírások betartása elengedhetetlen. A marketingeseknek nemcsak a technológiákhoz, de a jogi környezethez is érteniük kell, mint ahogy ahhoz is, hogyan kezelhetőek a betegadatok, hogyan kérhetünk hozzájárulást, valamint ahhoz, hogyan alakíthatunk ki adatvédelmi irányelveket.

Az eredményre fókuszálás

Ahhoz, hogy egy marketing sikeres legyen, az orvosokat nem a technikai jellemzőkkel, hanem az eredményekkel kell meggyőzni. Mi javíthatja például a betegellátást? Milyen hatással van az a gyógyulásra? Az üzenetek akkor lesznek értékesek, ha nem termékeket, hanem megoldásokat mutatunk be a számukra, amitől sikeresebbé válhatnak.

De a kampányok sikere nem csupán az üzeneten, hanem az élményen is múlik. A kattintás után következő weblapnak, űrlapnak és tartalomnak gyorsnak és mobilbarátnak kell lennie. Egy bonyolult felület akár az egész kampányt is kudarcra ítélheti.