A kommunikáció az egyik legfontosabb összetevője egy vállalatnak, hiszen annak segítségével megy végbe minden lényeges tényező. Mint ilyen, hat a teljesítményre, a produktumok minőségére, a munkafolyamatok minőségére, a tulajdonos szemléletére, a munkavállalók mindennapi érzéseire, elkötelezettségére. Nem utolsó sorban pedig elengedhetetlen része a vállalat hírnevének és a márkának a megítélésének, annak jó hírének.
A munkahely a második otthonunk, hiszen a nap nagy részében ott vagyunk, a munkatársainkkal együtt, valamint ez biztosítja a mindennapi megélhetést is. Talán emiatt egy érhető kérés a munkavállalók részéről, hogy olyan emberekkel dolgozzanak együtt, akikkel erre képesek, akikkel jól tudnak kommunikálni.
Ha a kommunikáció jól működik, akkor az a vállalat számára pozitív, sőt anyagiakban is mérhető. Ennek ellenére vannak, akik nem látják a hosszú távú hasznot, csak azt, hogy a pénz erre vagy arra megy el, amit a munkavállaló kap többlet juttatásként. Ilyenek a csapatépítő tréningek, céges bulik, esetleges karácsonyi ajándékcsomagok. Erre ellenben annyiban mindenképp érdemes figyelni, hogy ne essen át a dolog a ló túloldalára, hiszen egy idő után csak akkor okoz örömet az ilyen plusz, hogy ha az jobb és több, mint az előző évi. Ez akkor is egy csapdát jelent, hogy ha a vállalat elhalmozza a dolgozóit plusz juttatásokkal, de a kommunikáció nem működik. Ilyenkor egy idő után a munkatárs úgy érzi, hogy ez neki jár, ezt megérdemli, így már szinte minden alkalommal várni fogja.
A vállalati belső kommunikáció legfontosabb mozgatórugói közé tartozik a munkahely biztonsága, az anyagi megbecsülés, a szakmai és erkölcsi elismertség, a büszkeség és a lehetőségek, a munkafolyamatok, az önállóság, a munkakörnyezet.
Éppen ezért nagyon fontos, hogy a vállalati kommunikáció minden esetben többoldalú legyen, tehát mindig legyen akció és arra adott válasz reakció. Ettől lesz ez fejlődőképes és hasznos a későbbiekben, mikor már egyre többen veszik észre ennek szükségességét.