Dél-Zala Press

E-mail-marketing tippek – így növelhető a konverziós ráta

(x) Időről időre elkezdik temetni az e-mail-marketinget, pedig messze a legmagasabb megtérülést hozza, ha összehasonlítjuk a többi csatornával. A becsült 40-szeres ROI is erről tanúskodik. 

Gondoljunk csak bele, elég megszerezni az érdeklődők e-mail-címét, majd utána fix költségen (a szoftver használati díja) kommunikálhatunk a célcsoportunkkal. 

Noha ez mind igaz is, mégsem lehet tervezés és stratégia nélkül komolyabb sikereket elérni. Ebben a cikkben a 7Blog e-mail-marketing tippjei közül osztunk meg néhányat.

Az A/B tesztelés ereje

Nemcsak a hirdetéseknél kell tesztelni, az e-mail-marketingben is úgymond kötelező mérni, monitorozni, majd finomítani. Bizonyos szoftverek az automatizáción belül képesek erre, azonban ennek hiányában mi magunk is megoldhatjuk, afféle random splitként.

A kampányoknál futtathatunk teszteket Open-rate-re és Click-rate-re, előbbi esetében az alapján dől el, hogy melyik számít a nyertes verziónak, hogy melyiket nyitották meg nagyobb számban, utóbbinál pedig az a lényeges, hogy melyiknél volt több kattintás.

Például Open-rate szerint tesztelhető a tárgymező és a feladó neve, a másik móddal a gombok színe, a fejléckép, a háttér stb.

Sok múlik azon, hogy ki a feladó?

Rengetegen nem gondolnak bele, hogy mennyire hangsúlyos is az, hogy ki a feladó egy webshopnál például, ugyanis javíthat a megnyitási arányon, ha nem “valamilyen kft.” található megnevezésként.

Jó megoldás lehet például a “Zita az XY webshoptól”, ugyanakkor fontos átgondolni, hogy a vállalat profiljához melyik stílus passzol igazán, érdemes bevetni az A/B tesztelést. 

A személyes hangvétel javíthat a konverziós arányon, viszont nem árt a levél alján pontosítani, hogy ki is az a bizonyos Zita. Haladó megoldás, ha az egész levél hangvétele összhangban van, és nagyon szépen kikövetkeztethető, hogy ki áll a webshop mögött. Erre azért fontos odafigyelni, hogy ne kerüljön a spam mappába az üzenet, hiszen a rendszer könnyen érzékelheti kitalált személyként Zitát, ha csak úgy indokolatlanul megjelenik a feladó mezőben.

Nem feltétlenül kell névvel kiegészíteni, ha kellően ismert a brand, az is elegendő lehet. 

Az emojik jelentősége: használjuk őket, vagy inkább ne?

B2C esetében már mondhatni bevett szokássá vált a használatuk. Az emojik ereje épp abban rejlik, hogy ugye korlátozott karakterszámban írhatunk a subject line és a preview text mezőbe, viszont az ikonok által kevesebb szóban is átadhatjuk, vagy teljesebbé tehetjük az üzenetet.

Nem biztos, hogy a jelentést hordozó emojik szerepelnek jobban, gyakran a figyelemfelkeltő változatok hasítanak, ilyenek például az óra, a tűz, a szemek. 

Ne feledjük, hogy ami egyszer beválik, nem használható az idők végezetéig, fontos tehát, hogy megújuljunk és ne várjuk meg, hogy az olvasóink ráunjanak a leveleinkre, ikonjainkra.

Exit mobile version