Egy friss vállalat legfontosabb marketingfeladatai

(x) Egy frissen alapított vállalat vezetése temérdek munkával jár. Meg kell tervezni a költségvetést, alkalmazottakat kell keresni, és az új ügyfelek toborzása sem maradhat el. A marketing számos újdonsült cégvezetőnek okoz fejfájást, és a szűk költségkeretre hivatkozva sokáig félre is teszik azt, hogy máshová összpontosíthassák figyelmüket és pénzüket is.

Fontos azonban észben tartani, hogy az ügyfélszerzés nagy része manapság az interneten zajlik, egész pontosan az online marketing keretei között. A digitális eszközök segítenek kiegyenlíteni az esélyeket a szerényebb vállalatok számára a nagyobb cégekkel szemben.

Szóval mi kell ehhez? Ebben segítenek az alábbi tippek!

Építsük ki márkánkat

A márkaépítés a digitális marketing egyik legfontosabb feladata. Biztosítanunk kell, hogy minden online kampányunk márkánk egyedi stílusában valósuljon meg. Egy márka többféleképpen is kifejezheti magát: betűtípusokkal, színsémákkal, fogalmazási stílussal és így tovább – ezek a jellemzők mind a márkaépítés részei, és közvetlenül befolyásolják, hogy ilyen kép alakul ki vállalatunkról a célközönségben.

Egy laza, közvetlen, barátságos márkát szeretnénk kiépíteni, vagy egy professzionális és lényegretörő stílusban próbálunk prezentálni mondanivalónkat? Ezeket a kérdéseket minél előbb meg kell válaszolnunk, hiszen ezek a szempontok diktálják majd minden későbbi marketingtevékenységünket.

Indítsunk blogot

A blogvezetés az új vállalatok felfuttatásának egyik legjobb módszere. Egy blogon különféle releváns témákról írhatunk bejegyzéseket, ügyelve persze arra, hogy ezek a tartalmak ideális ügyfeleinket is érdekeljék.

Ha például kertépítéssel foglalkozunk, akkor cikkezhetünk a gyep karbantartásáról, a gyomok megelőzéséről, a szezonális virágokról és így tovább.

Ezek a tartalmak rendkívül hasznosak, hiszen bemutathatjuk velük szakértelmünket, és elnyerhetjük célközönségünk bizalmát. Ezen kívül a megfelelő keresőoptimalizálási technikák alkalmazásával fellelhetőbbé tehetjük tartalmainkat azon felhasználók számára, akik a Google-on keresnek rá ezekre a témákra.

Használjunk fizetett hirdetéseket

A Google-on keresgélő közönséget fizetett hirdetésekkel is elérhetjük. Habár egy újdonsült cégvezető nem szívesen költ a marketingre, a kezdetekben különösen hasznosak lehetnek a különböző fizetett reklámkampányok – főleg az interneten. Ezek azok a hirdetések, amelyek a Google keresőtalálati oldalain jelennek meg az organikus (azaz nem fizetett) találatok felett.

Ilyen reklámkampányokat a Google Ads platformon keresztül hozhatunk létre, és eleinte tényleg sokat segíthetnek, hiszen egy új, ismeretlen webhely számára is lehetőséget nyújtanak a megjelenésre.

Küldjünk remarketing emaileket

A remarketing az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb online marketing módszer, amivel kifejezetten olyan embereket célozhatunk meg, akik korábban már érdeklődtek kínálatunk iránt. A remarketing alkalmazható fizetett hirdetések formájában, illetve az email marketing keretei között is.

Az email remarketinghez egy feliratkozói listára lesz szükségünk. Ezen a listán azok az érdeklődők szerepelnek majd, akik engedélyt adtak arra, hogy marketing emaileket küldjünk nekik. A feliratkozás történhet egy új felhasználói fiók létrehozásakor, vagy valamilyen online ösztönző tartalomért (pl. egy ingyenes e-könyvért) cserébe.

Amikor aztán megtörténik a feliratkozás, az érdeklődők rögtön megkapják majd a felajánlott jutalmat, és a jövőben szabadon küldhetünk nekik egyéb ajánlatokat is (persze csak észszerű mennyiségben).

Készítsünk mobilbarát webhelyet

Manapság többen böngészik az internetet mobileszközeikről, mint a hagyományos számítógépekről. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy webhelyünk az ilyen mobilkészülékeken is hibátlanul és gyorsan működjön. Minden gomb könnyedén koppintható, és minden szöveg olvasható kell legyen.

A látogatók többsége csupán 2-3 másodpercet hajlandó várni egy-egy webhely betöltésére, mielőtt visszafordulna onnan, és máshol folytatná a böngészését. A weboldalak felgyorsítása érdekében ajánlott gyorsítótárazást használni, csökkenteni az átirányítások számát, egyszerűsíteni a forráskódokat, és odafigyelni a képek tömörítésére.

Használjuk a közösségi médiát

Ha eddig nem regisztráltunk üzleti fiókot cégünk számára a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor ideje pótolni ezeket. A közösségi média nagyszerű csatornákat kínál új vállalatunk és kínálatunk népszerűsítésére, azonban ehhez nem elég egyszerűen csak regisztrálni a különböző platformokra.

Először is oda kell figyelnünk rá, hogy ideális ügyfeleink mely közösségi hálózatokon a legaktívabbak, és ezekre (vagy csak egyre) kell koncentrálnunk. Ha egyszerre túl sok platformmal próbálunk foglalkozni, akkor nem marad időnk a többi marketingfeladatra.

Fontos ugyanis, hogy aktívan jelen legyünk ezeken a felületeken, és kivegyük a részünket a közösségi média közösségi részéből. Az emberek nem azért követik kedvenc márkáikat, mert folyamatosan önreklámot szeretnének látni tőlük. A követők hasznos, értékes tartalmakra számítanak, és elvárják, hogy a márkák reagáljanak a hozzászólásaikra, és kétirányú kommunikációt folytassanak velük.