(x) A manapság méltán híres sneakerek egyik fő forrása egy olyan márka, amelyet az utóbbi évtizedekben mindenki megismert. Nemcsak hírességek, hanem átlag emberek is szívesen viselik ezeket az alapdarabokat, amelyek születésében E.T. is szerepet játszott. Persze enyhe túlzás, de mindjárt eláruljuk, hogy miért állítjuk ezt.
30 éves múlt
A sneaker cipők birodalma a kezdeti időszakban hatalmas popkultúrális kikacsintásokkal volt kikövezve. De vajon mi köze van E.T-nek a sneakerekhez? Lerántjuk a leplet, hogy milyen kitérők után vált az egyik legnépszerűbb márkává a sneakerek atyja.
A Borgo.hu-nál is kapható Skechers lábbelik mára a legkedveltebb sportcipők, a céget 1992-ben alapították meg. A tényleges indulás azonban 1993-ra tehető, ekkor robbant be a piacra. Az ezt megelőző években két olyan brand volt, amit mindenki ismert, szeretett és viselt. A férfiak között a Nike volt a hódító, a hölgyeknél pedig az L.A. Gear győzött az 1990-es évek előtt.
Mi köze E.T-nek a Skechers-höz?
Az L.A. Gearnek és a Skechersnek szintén van közös pontja, ő pedig Robert Greenberg, aki később a Skechers alapító-tulajdonosa volt. A két cég tehát szorosan kapcsolódik egymáshoz, hiszen Greenberg 10 ezer dollárért vásárolta meg az E.T. licenszjogait. Nem véletlen tehát, hogy a márka saját cipőfűzőin ott vannak a filmet, valamint a karaktereket népszerűsítő elemek, amelyek anno 1982-ben mozifilmben voltak jelen.
Persze a sikert sokszor csak számokban lehet mérni. Ennek kapcsán fontos megjegyezni, hogy 8 hét alatt 3 millió dollár nyereséget realizáltak. Az alapító ebből a pénzből hozta létre a női igényekre szabott sportcipőmárkát, amely ma már számtalan területen megtalálható. Az évek múlásával az alapító távozott, a brand azonban megmaradt.
Dr. Martens és a Skechers cipők
Hét éven belül 900 millió dolláros bevételre tettek szert, köszönhetően a különleges színeknek, a kényelmes kialakításnak, valamint az innovatív gyártási technológiának. Greenberg távozását követően a kezdőtőkével azonban már adott volt a lehetőség, hogy világmárkát hozzanak létre. Az eredeti tervek szerint a Skechers a Dr. Martens cipők forgalmazója lett volna, de menet közben minden megváltozott. Inkább saját kollekciót terveztek és fejlesztettek, majd nagy hangsúlyt fektettek a marketingre.
1993-ban döntöttek úgy, hogy Skechers néven új márkát indítanak. Az 1990-es évek elején világosság vált, hogy a sportcipő és a sneaker piac felfutóban van. Azok a brandek, amelyek a merészebb fiatalokat célozták meg, azonnal sikerre vitték. A probléma ott kezdődött, hogy a legtöbb sportcipőt a férfiakra szabták, a nők igényeire kevesen gondoltak.
A hiányt a Skechers töltötte be, akik elő is rukkoltak a Chrome Dome nevet viselő kollekcióval, a magas talppal és koptatott stílussal rendelkező változatokkal. Ezeket férfiak és nők egyaránt viselhették. Így született meg a Skechers, a többi pedig már történelem.