Megvették azt a céget, amelyik megvette a Zalai Hírlap kiadóját

Az Opimus Press Zrt. vette meg a Mediaworks Hungary Zrt.-t – tették közzé a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A honlapon megosztott információk szerint

az Opimus Group nyilvánosan működő részvénytársaság kedden arról tájékoztatta a részvényeseket, hogy az egyszemélyes tulajdonában lévő Opimus Press Zrt. megszerezte a Mediaworks Hungary Zrt. részvényeinek 100 százalékát.
A részvények átruházásához a Gazdasági Versenyhivatal kedden hozzájárult, a vevő a jóváhagyás időpontjától gyakorolhatja részvényesi jogait – tették hozzá.

zalai-hirlap

A Mediaworks volt tulajdonosa, a Heinrich Pecina vezette Vienna Capital Partnersnek (VCP) közleményben tudatta az MTI-vel, hogy eladták a céget.
A közleményben egyebek mellett az áll, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. alig pár évvel az alapítása után sikertörténetnek tekinthető: a cég több, korábban a Ringier AG, illetve az Axel Springer SE tulajdonában lévő lap felvásárlásával jött létre, majd idén szeptember végén több megyei napilap tulajdonjogát is megszerezte.
A tulajdonos cég azért döntött a Mediaworks azonnali eladása mellett, mert sokan érdeklődtek iránta, és mert a “Népszabadság kiadásának ideiglenes szüneteltetése kapcsán (amelynek megszüntetése egyszer sem merült fel reális opcióként), félrevezető és rosszhiszemű híresztelések láttak napvilágot”.

Hozzátették, hogy a vevő, az Opimus Press a Népszabadság kiadásának felfüggesztését követően tett ajánlatot, és végül azért rá esett a választás, mert kinyilvánították azon szándékukat, hogy hajlandóak a felfüggesztett Népszabadság általunk tervezett újraindításának lehetőségét komolyan megvizsgálni.
“Őszintén reméljük, hogy az új tulajdonos sikerrel tovább tudja építeni a Mediaworks Hungary Zrt.-t, és meg tudja oldani a Népszabadságnál pillanatnyilag fennálló nehézségeket is” – írták.
A Mediaworks kiadó október 8-án jelentette be, hogy felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes formában történő kiadását a lap új koncepciójának kialakításáig, illetve megvalósításáig. A kiadó döntését közleményében azzal indokolta, hogy a Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal, azaz 100 ezer példányt meghaladó mértékben csökkent, aminek következtében a lap 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és idén is jelentős veszteséget halmozott fel. MTI

Szólj hozzá a Facebookon!
   
loading...