A megnyugvás és a felüdülés puha fészke

2014. május elsejétől ismét a régi, alapító csapat működteti a zalakarosi MenDan hotelt. A MenDan Magic Wellness & Spa Szállodát –t (korábban MenDan Thermal hotel) a kilencvenes évek végén építették, épületében 162 szobával működő, négycsillagos komplexum több mint száz embernek biztosít munkalehetőséget. Működésének színvonalát jelzi, hogy vezetése az átadás óta több mint félszáz szakmai díjat és elismerést vehetett át. Czimondor Nándorral, a hotel igazgatójával beszélgettünk. ???????????????????????????????

— A MenDan hotel működése kezdetén hazánk vidéki szállodái közt bizonyosan az öt legjobb között szerepelt, de az idő múlása, a piac átalakulása, valamint rengeteg más külső tényező is hatással volt az üzemeltetésre az elmúlt évtizedben. Számtalan turisztikai létesítmény épült, mely által megnőtt a verseny mind a régiók, városok és szolgáltatók között. A fapados járatoknak köszönhetően a világ is kitárult, egyszerűbb a közlekedés, az egyes desztinációk elérése. A változások ellenére a vendégszám azonban nagyjából állandóságot mutat. A mai versenyhelyzetben komoly feladat ennek megtartása, hiszen a szélrózsa minden irányába mehet a vendég belföldön, külföld egyaránt. Jelenlegi fő célunk, feladatunk a szálloda régi fényének visszahozása, és ha lehet, akkor ennek a fénynek a még ragyogóbbá tétele.
—Hogyan élték meg a változást?
—A vendégforgalom tekintetében az idei május kedvezőbben alakult, mint a tavalyi május, és jobban sikerült a tavalyi évhez mérten a június is. A gazdaságban látunk már némi elmozdulást. Abban bízunk, hogy ez tényleg tartós marad, hiszen ha a gazdaság jól teljesít általában, akkor a vendéglátás, a turizmus is jól fog teljesíteni, hiszen e két ágazat között nagyon szoros a kapcsolat.
—Konkrét célokat is megfogalmaztak?
—Rendkívül sok feladatot tűztünk ki célul, mind hosszú, mind pedig rövidtávon. Ezek között szerepel a szálloda épületnek jó kondícióban tartására, igény szerinti felújítása, modernizálása, illetve azt a szakmaiságot szeretnénk visszahozni, ami korábban a MenDan nevéhez fűződött. Az elődeink jó munkát végeztek, de másképp. Mi másféle vendéglátásban, másféle turizmusban gondolkodunk. Ez a másság a régi szokásaink egyértelmű visszaállításában testesül meg, természetesen a kor elvárásait figyelembe véve, sőt azon egy kicsit továbblépve. A gasztronómia terén felelevenítjük régi hagyományainkat, a korábban nagy népszerűségnek örvendő MenDan ízvilágot és választékot, valamint minőséget. A mi országosan ismert és elismert konyhánkból több szálloda jelenlegi konyhafőnöke került ki. A borkínálatban óriási fejlődést szeretnénk produkálunk nagyon rövid idő alatt, szeretnénk a magyar szállodaiparban a legnagyobb szortimenttel rendelkező szálloda lennek, saját bortrezorral. Természetesen az átalakítások, újítások során igyekszünk odafigyelni az általunk megcélzott piaci szegmensek igényeire is.
Zalakaroson napjainkban egy erős gyermekbarát szemlélet uralkodik, nem csak a szállodák, szálláshelyek tekintetében, de már a fürdőben is, ez a szállodánkban már korábban elkezdődött. Kellően nagy szobákkal rendelkezünk, így akár a valóban nagy családok befogadására is abszolút fel vagyunk készülve. Szándékozunk újra ráerősíteni a gyógyászatra is.
Szállodánk Topáz Beauty Szalonjának korábbi népszerűségét szeretnénk újra visszaállítani, igyekszünk újabb és újabb szolgáltatásokat bevezetni, hogy a lehetős legszélesebb körben tudjuk az igényeket kielégíteni, a vendégek pihenését extrákkal kiegészíteni. Általánosságban véve azt mondhatjuk, hogy szeretnénk egy olyan vendégkört kialakítani, amely az erős polgári középrétegből kerül ki Magyarországon. Az sem titok, hogy a külföldi vendégekre is fókuszálni akarunk, hogy visszatérjenek németajkú vendégeink, valamint felfedezzenek az Oroszországból érkezők is az egyre gyarapodó cseh, szlovák, lengyel vendégeink mellett.
A MenDan kiemelkedő jelentőséggel bír a mai szállodapiacon, hiszen olyan széleskörű szolgáltatáskínálattal rendelkezik akár a wellness, akár a beauty részleg területén, amivel kevés szálloda büszkélkedhet, valamint itt emelném ki a programközpontú értékesítést, ami szintén nagy vonzerőt jelent. A családok, céges partnerek, gyógyulni, regenerálódni érkező vendégek egybehangzóan állítják, hogy házon belül megtalálják az igényeiknek és elvárásaiknak megfelelő pihenési, kikapcsolódási formát, legyen szó hétköznapról, hétvégéről. És valljuk be, „A mosoly négy csillaga”, mint szlogen nem véletlen, hiszen a napi „vendégrutint”, mint a hosszúra nyúlt étkezéseket, a hatalmas fürdőzéseket, kényeztető kezeléseket mosolygó, kedves személyzet munkája segíti.

Vélemény, hozzászólás?